Materijalna stvarnost je organizirana kao dinamički hologram koji se temelji na koherentnom svjetlu
Neka vas nadnaslov, naslov i podnaslov ovog teksta ne zbuni i ne odvrati od čitanja redaka što slijede ma kako vam se činili nejasnim. Naime, pojmovi, koji se u njima koriste i nisu toliko složeni, kako to izgleda na prvi pogled. Ali, krenimo redom. Najprije ćemo pojasniti pojam koherentne svjetlosti.
Koherenacija je - ljubav
Koherentna svjelost je organizirana, povzana, sređena svijetlost. Ponekad se naziva čistom svjetlošću. A riječ koherencija je na određen način drugi pojam za - ljubav.Ljubav osjećamo kad između nas i okoline, odnosno jednog dijela, vlada jedinstvo, istozvučje, odnosno harmonija. Ovu analogiju možemo direktno primjeniti na razumjevanje koherentnih vibracija. Koherencija, dakle, nije stvar, već je ona svojstvo koje karekterizira kvalitetu odnosa i vibracija između stvari odnosno ljudi. Ona je skrivena i zaboravljena dimenzija života koju smo izgubili iz vida u svijetu materijalnih pojava.
Umnažanje titraja tijekom evolucije može se pratiti kao proširenje osjetilnih sposobnosti. S druge strane, opet, povišenje frekvencije procesa razvoja planetarne svijesti ne znači automatski i više koherencije i više ljubavi.
Postoje brojni dokazi koji govore da su duboke frekvencije jednako važne za postizanje koherencije, jer obuhvaćaju različite podstrukture i međusobno ih povezuju. Pri tome se misli na takozvanu Schumannovu rezonanciju - jako nisku frekvenciju - koja dakle, u koherenciji, a na visini frekvencije.
Ovakvo opredjeljenje nas dovodi do preusmjerenja naše pozornosti s prirode svjetlost kao čestice, na njenu valnu dimenziju, a time i na energetsku dimenziju stvarnosti.
O tome će biti više riječi kad ćemo pojasniti razlike između fotografije i holograma.
Poznata Einsteinova formula koja govori da je energija umnožak mase i kvadrata brzine svjetlosti, pojašnjava oba lica naše stvarnosti i pokazuje kako su energija i materija međusobno povezani. Iz nje proizlazi da je energija, tio problem osjeta:
Piše Edvvin Zimmerli, Akademija Svjetlosnog tijela Starcon
Ljudsko je biće dio cjeline koju nazivamo svemir. On je dio svemira koji je ograničen u prostoru i vremenu. Čovjek doživljava samog sebe, svoje misli i svoje osjećaje kao nešto odvojeno od cjeline - a to je oblik optičke varke svijesti.
Ova je varka za nas poput zatvora. Ona nas ograničava na naše osobne želje i sklonosti i na naklonost prema nekolicini nama bliskih osoba.
Naš cilj mora postati izbavljenje iz tog zatvora i to tako da proširimo naš krug suosjećanja, kako bismo zagrlili sva živa stvorenja i cjelokupnu prirodu u svoj njenoj ljepoti.
Dvojna priroda svjetlosti
Fizikalno gledano, svjetlost je elektromagnetsko titranje s kvantnim karakterom. To znači da energija titraja i materija ne mogu međusobno djelovati na bilo koji način, već jedino preko najmanjih paketa energije,takozvanih fotona, odnosno kvanta svjetlosti.
Ovaj kvantitativni aspekt odgovara slici svijeta u obliku čestica. Međutim, svjetlost posjeduje i valnu dimenziju. Nebrojeni kvantno-fizikalni eksperimenti su pokazali da se svjetlo i materija,ali doista, ovisno o načinu na koji ih promatramo, pokazuju kao val ili kao čestica.
Tradicionalna, mehanička optika, koja nalazi primjenu u fotografiji,koristi snagu fotona i temelji se na dimenziji svjetla kao čestici. Svjetlost se reflektira od nekog predmeta, pada na film koji je na nju osjetljiv ili na fotočip digitalne kamere da bi tamo ostavila sliku predmeta s kojeg se odbila. Ako smo, na primjer, snimili ružu, prerežemo li njenu fotografiju na pola, na svakoj polovici imat ćemo njenu polovicu. Nama se to čini potpuno prirodnim, a proizlazi iz činjenice da se svjetlost, u jednoj svojoj dimenziji - ponaša kao čestica.
Holografija,međutim, predstavlja energetsku stranu stvarnosti, odnosno realnost svjetlosnog tijela. Temelji se na valnoj prirodi svjetlosti da bi koristila međusobne odnose faza valova svjetlosti. Međutim, da bismo dobili hologram,potreban nam je izvor koherentne svjetlosti, a to laser.
Normalno svjetlo nije pogodno za ovu namjenu, jer sadrži različite frekvencije i dužine faza, što se sve nekontrolirano preklapa i stvara kaotični skup frekvencija. Normalnom svjetlu nedostaje, pojednostavljeno rečeno - red. Nasuprot njemu, lasersko svjetlo, posjeduje visok stupanj reda. Takva uređenost tog svjetla dolazi do izražaja u hologramu. Međusobna povezanost, jedinstvo i cjelovitost slika su ovog lica stvarnost.
|
Albert Einstein je uobličio dvojnost pojave realnog svijeta u obliku čestice i vala u poznatoj formuli da je energija jednaka umnošku mase nekog predmeta i kvadrata brzine svjetlosti
Princip holografije na kreditnim karticama
Matematički princip holografije otkrio je Dennis Gabor 1947. godine. To mu je otkriće donijelo Nobelovu nagradu za fiziku.Praktičnu je primjenu to otkriće doživjelo tek 60-ih godina 20-og stoljeća pronalaskom lasera. Od tog su vremena takozvani pregel- hologrami našli široku primjenu na kreditnim karticama. Istina, to nisu hologrami u punom smislu te riječi zbog načina izrade i zahtjeva da budu vidljivi i na običnom svjetlu. Usprkos tome, mnogi nisu svjesni da s kreditnim karticama dolaze u dodir s principom holografije.Značajni svjetski znanstvenici predlažu da holograf- ski model bude prihvaćen kao metafora za novu, cjelovitu sliku svijeta. On pokazuje kako iza površine vidljive realnosti postoji jedna dublja, energetska stvarnost koja plete mrežu života. Fizičar David Bohm kaže o tome sljedeće:"Ono, što nam se čini vidljivim, čujnim i dohvatljivim svijetom, tek je iluzija. Svijet, kojeg možemo doživjeti osjetilima je dinamičan i ima karakter kaleidoskopa, no on stvarno postoji. Ono što mi vidimo je razvijeni red stvari nalik na način kada gledamo neki film. Usprkos tome, postoji poredak koji se nalazi u temelju svega, koji je otac i majka našeg vidljivog svijeta."Za razliku od materijalno- mehaničke slike svijeta, koja odražava model stroja, ho- lografski model transcendira dualizam čestice i vala pa, pored ostalog, čini razumljivim i brojne kvantno fizikalne pojave. Istovremeno, on nudi poimanje svijeta i čovjeka.
Kako nastaje hologram?
Da bismo objasnili dublje, duhovno značenje holograf- skog modela, potrebno je upoznati se s principom nastanka holograma. Koherentno svjetlo lasera dijeli se posredstvom uređaja za podjelu svjetlosti. Jedan dio čini takozvana referentna zraka, a drugi zraka objekta. Leće jedan i dva postoje tek da bi podijelile tanku zraku svjetla. Referentna zraka pada nepodijeljena na fotografsku ploču. Ona se preusmjerava i dijeli pa na taj način zadržava punu koherenciju svjetla koje je došlo na nju iz izvora svjetlosti.Valovi svjetla koji nakon podjele padaju na predmet i od njega se odbijaju, gube ta svojstva. Neke zrake svjetla padaju nešto ranije, a druge nešto kasnije na površinu objekta. Ove razlike u vremenu pada svjetla na objekt imaju kao rezultat pomake u fazi kod zraka svjetla koje se odbijaju od predmeta.Trik je holografije da prostorne odnose točaka na površini nekog objekta pretvara u vremenske odnose vala svjetlosti (pomak u fazi). Nakon toga, na fotografskoj se ploči pohranjuju jedan iznad drugog valovi referentne zrake s reflektirajućim, u fazama pomaknutim valovima zrake objekta. Na taj se način stvara uzorak interferencije koji se pohranjuje na ploču.Treba imati na umu da je izvorno, odnosno takozvano pra-svjetlo (svjetlo lasera) u početku još nediferencirano, jer ne postoje razlike između pojedinih valova svjetla koje se reflektira od predmeta. Svi su oni jedan val. Hologram nastaje tek njihovim preklapanjem s reflektirajućim valovima svjetla. Tek kad svjetlo objekta bude reflektirano od nekog predmeta, dolazi do diferenciranja, interferencija i stvaranja oblika.
Iluzije načinjene od svijetla
Ono što fascinira na nekom hologramu je sljedeće: Ako kasnije fotografsku ploču izložimo djelovanju lasera, prvobitni se oblik javlja kao trodimenzionalna iluzija svjetlosti u prostoru. Pri rekonstrukciji holograma nastaju, začudo, dvije slike. Jedna se javlja na mjestu gdje je objekt prvobitno stajao. Poput nematerijalnog, duhovnog odraza, javlja se i druga slika, koja je u normalnim okolnostima potisnuta i zbog toga je nevidljiva.Ova druga, nematerijalna slika označava se kao pseudoskopska. Ona je izokrenuta. Kod slike lica, na primjer, tjeme se nalazi sprijeda, nos strši prema nazad, a oči se nalaze duboko u pozadini. Začudo, ova nestvarna slika se naziva realnom, stvarnom, a normalna, ortoskopska slika virtuelnom, odnosno prividnom.To je rezultat činjenice da jedino nestvarna slika može baciti stvarnu sjenu na fotografsku ploču. Dobro načinjeni, pravi hologrami omogućuju začuđujuće iluzije svjetla. Tako je, primjerice, jedna kompanija holografski predstavila svoj novi telefon. Iluzija je bila toliko realna da su mnogi sudionici te prezentacije pokušali dignuti slušalicu tog telefona.Može li naš svijet biti zamrznuta svjetlosna iluzija? Prosvijećeni majstori i religiozni tekstovi Istoka govore da je vidljivi svijet -iluzija. Ovaj fenomen nazivaju maya. Modema fizika je potvrdila ovakvo shvaćanje. Kvantno-fizikalni eksperimenti su pokazali da je materijalna stvarnost organiziran dinamički hologram koji se neprekidno mijenja.Materija, dakle, nije takva kakvom je mi doživljavamo putem osjetila. Ona je mnogo više totalno umriježeno tkivo svjetlosti. Želimo li doista razumjeti ponašanje nekog materijalnog sustava, treba uzeti u obzir sve njegove komponente. Dakle realnu i prividnu. U fizici govorimo o prostoru konfiguracije.Taj prostor odnosa, odnosno stanja nije vanjski prostor u uobičajenom smislu te riječi s tri dimenzije. On je multi-dimenzionalan. To znači da sustav od tri elektrona moramo promatrati u devet dimenzija, a onaj od 10 elektrona posjeduje 30 dimenzija. Naime, svaki se elektron sa svoje tri prostome dimenzije odražava u svakom dragom elektronu. Ovo stvara nepreglednu složenost već kod najmanjih objekata.
Sve je u jednom -jedno je u svemu Nerazdvojna cjelovitost je još jedno, da je svaki njen dio sadržan i u svim drugim dijelovima, a u sebi sadrži sve te druge dijelove. Drugim riječima:Cjelina je sadržana u svim njenim dijelovima, a svaki njen dio ima utjecaj na cjelinu. Kratki oblik ovog principa glasi: Sve je u jednom — jedno je u svemu. Ako razbijemo holografsku ploču osvjetljavanjem lasera njenog jednog dijela dobit ćemo potpunu svjetlosnu iluziju snimljenog objekta na njoj. Problem je jedino oštrina slike. Što je dio koji osvjetljavamo manji, to će i oštrina slike snimljenog objekta biti slabija. Ovo je rezultat činjenice da informacije o objektu u hologramu nisu pohranjene lokalno, već su kao valovi raspoređene na cijeloj ploči.
Zbog toga svaki dio ploče sadrži cjelokupnu informaciju O cijelom objektu. Kao analogija nam može poslužiti jezerce. Bacimo li u vodu šaku šljunka, nastat će kružni valovi koji se šire cijelom površinom i preklapaju se jedni preko drugih. Na površini vode stvara se tipičan uzorak interferencije.
Ako bismo u tom trenutku zamrznuli jezerce, svaki dio ledene ploče sadržavao bi informacije o točki pada svih kamenčića. Ovdje postaje razlika u odnosu na fotografiju osobito jasna. Fotografija registrira samo lokalni udarac kamenčića, i to onaj njen pojavni dio u obliku čestice.
|
Nema komentara:
Objavi komentar